miercuri, iulie 3, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăEconomie90.000 €, șterși de către o bancă din datoria unui client. „Este...

90.000 €, șterși de către o bancă din datoria unui client. „Este un caz unic”

Date:

Știri relevante

spot_img

O bancă a șters datoria de 90.000 de euro a unui client care a apelat la consilierea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

O bancă a acceptat să şteargă 446.000 de lei din soldul creditului unui consumator, cu condiţia ca cei doi codebitori să achite suma de 800.000 de lei şi să încheie, astfel, un credit contractat în 2007, a anunțat marți CSALB, potrivit căruia ”este un caz unic nu doar prin sumele implicate, ci şi prin efortul făcut de ambele părţi să ajungă la un compromis”.

Negocierile dintre consumatori şi bănci s-au rezolvat în doar 25 de zile în anul 2022, fiind cea mai bună medie de la înfiinţarea Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Centrul arată că peste 90.000 euro au fost şterşi din datoria unui consumator.

”Negocierile dintre consumatori şi bănci s-au rezolvat în doar 25 de zile în anul 2022, fiind cea mai bună medie de la înfiinţarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Acest lucru demonstrează disponibilitatea părţilor de a găsi rapid o soluţie, prin compromis reciproc, dar şi perfecţionarea mecanismelor de conciliere prin scurtarea timpului de răspuns din partea băncilor şi consumatorilor.

Deşi timpul maxim de soluţionare a unei negocieri în cadrul CSALB este de 90 de zile şi poate depăşi acest termen în cazul negocierilor mai complicate (potrivit OG nr.38/2015), în ultimii patru ani asistăm la scurtarea duratei medii în care se finalizează o conciliere”, arată CSALB.

Datoria de 90.000 de euro, ștearsă după negocieri care au durat 165 de zile

Atrag atenţia asupra unor situaţii în care consumatorii, din dorinţa de a obţine cât mai mult, depăşesc limitele unei negocieri în care ambele părţi vor să câştige.

”De exemplu, a fost de curând un caz în care banca a eliminat comisioane, a acordat sumele cerute de consumator şi a anulat penalităţile de întârziere în plata ratelor. Deşi consumatorului i se dăduse satisfacţie totală în privinţa pretenţiilor iniţiale, invocând argumente de ordin juridic şi-a crescut solicitările peste limita de negociere a băncii. Ca urmare banca s-a retras din procedură, iar consumatorul a rămas fără beneficiile obţinute în prima fază a negocierilor”, adaugă Budişteanu.

În cadrul CSALB o bancă a acceptat să şteargă 446.000 de lei din soldul creditului unui consumator, cu condiţia ca cei doi codebitori să achite suma de 800.000 de lei şi să încheie, astfel, un credit contractat în 2007.

„Este un caz unic nu doar prin sumele implicate, ci şi prin efortul făcut de ambele părţi să ajungă la un compromis.

Consumatorul a solicitat concilierea deoarece făcuse mai multe restructurări ale acestui împrumut şi nu reuşise să respecte termenele de rambursare.

Practic, nu mai putea plăti ratele mari la care se angajase. Scenariul pe care l-a propus consumatorul era ca banca să reducă soldul de la 1,2 milioane de lei la 960.000 de lei, iar datoria rămasă să fie achitată în următorii zece ani.

Scenariul iniţial cu care venise banca în conciliere era să prelungească doar cu câteva luni termenul de plată şi să nu acorde niciun discount, ţinând cont că pentru acest împrumut începuseră deja procedurile de executare.

De aici au început negocierile care au durat 165 de zile şi în care am purtat peste 10 runde de negocieri”, afirmă Alina Radu, conciliator CSALB şi avocat.

Particularitatea cazului nu este doar reducerea oferită de bancă, ci şi efortul şi resursele angajate de consumator, potrivit stirileprotv.

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut