Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a anunţat că vrea să scoată toate produsele marcă proprie din magazinele din România.
Ministrul Agriculturii a declarat că ar scoate produsele marcă proprie din magazinele din România, pentru că acestea prejudiciază vânzarea de produse româneşti.
Ce alimente vrea să scoată Guvernul de pe rafturile magazinelor? Barbu: „Eu nu sunt de acord”
Declaraţia a fost făcută în cadrul Conferinţei RO 3.0 “Gustul Viitorului. Industria alimentară și retailul din România pentru următorii 7 ani” – powered by Kaufland.
“Ca ministru al Agriculturii, eu aş scoate marca proprie definitiv din comerţ. Pentru a se crea o relaţie comercială corectă. De ce să avem marcă proprie unde 4 lei este litrul de lapte şi alt lapte intră cu 7 lei?
Citește și: Criză majoră în sănătate! Bolnavii mor în timp ce așteaptă să fie tratați. Spitalele, în colaps financiar
Să reglăm preţurile, fişele de cost pe produs, sunt integrate cheltuieli directe şi indiferecte, şi la procesator la fel, au cheltuielile directe şi indirecte cu un adaos comercial limitat şi la retaileri la fel, cu un adaos comercial limitat.
Eu, din punctul meu de vedere, vă spun sincer: eu nu sunt de acord cu marca proprie”, a declarat Florin Barbu, ministrul Agriculturii.
Produsele marcă proprie sunt, de regulă, unele dintre cele mai ieftine produse pe care românii le pot găsi pe rafturile marilor lanţuri de magazine din ţară. De asemenea, aceste produse nu sunt exclusiv importate, ci sunt fabricate şi în ţară.
Tot în cadrul conferinţei, Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a explicat până când se va mai menține plafonarea prețului alimentelor în România și ce se va întâmpla după ce această plafonare nu va mai fi aplicată.
“Să știți că majoritatea produselor care sunt trecute în această ordonanță este consumată de aproape 50 la sută dintre români. Lucrul acesta s-a dovedit foarte clar și din datele care au fost comunicate atât de Consiliul Concurenței cat și de Institutul Național de Statistică privind indicele prețului de consum.
Practic, au fost scăderi foarte importante, de 8% până la 28-30%. În continuare, în urma discuțiilor pe care le-am avut, această ordonanță este valabilă până la data de 31 martie, urmând ca împreună, săptămâna următoare, să avem o întâlnire atât cu Ministerul Economiei cât și cu partea de retail-eri, de procesatori, să încercăm să creăm un mecanism la care deja lucrăm în cadrul Ministerului Agriculturii.
Mi-aș dori foarte mult că acest mecanism să se aplice pentru toate produsele agroalimentare care sunt pe piață, atât în zona de retail, cât și la cele care nu sunt în zona de retail”, a mai precizat ministrul.