Cel mai mare model Dacia va fi fabricat în România. Dacia Duster 3 se va produce începând cu anul 2024.
Cel mai mare SUV Dacia va fi fabricat în România, la Mioveni, și va fi puternic inspirat de conceptul Dacia Bigster, a anunțat producătorul auto.
Cel mai mare model Dacia va fi fabricat în România
Dacia n-a menționat dacă numele Bigster va fi păstrat pentru modelul de serie, însă a confirmat că acest SUV – cel mai mare model Dacia – va fi produs în țară și va ajunge pe piață în 2025.
„Viitorul SUV de segment C va fi construit pe platforma CMF-B”, a anunțat Dacia, într-un comunicat de presă.
Odată cu prezentarea, în data de 14 Ianuarie 2021, a planului strategic Renaulution, a fost anunțată ambiția Dacia de a-și extinde gama de modele și de a-și afirma prezența în segmentul C european.
„Pentru a pune în practică acest obiectiv, a fost luată decizia ca viitorul model bazat pe conceptul Bigster să fie produs la uzina de la Mioveni. Fidel spiritului Dacia, noul SUV, robust și spațios, va fi lansat în 2025”, se arată într-un comunicat de presă al Dacia.
Dacia Duster 3, din 2024
Cu doar un an mai devreme, în 2024, pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni își va face apariția și cea de a treia generație a modelului Duster. Așadar, Dacia Duster 3 va fi și el fabricat în România.
Noul Duster va fi dezvăluit publicului (online) în ultimul trimestru din 2023. Comercializarea va demara în primul trimestru din 2024, au declarat oficialii Dacia. Practic, anul viitor pe vremea aceasta noul Duster va fi în orice showroom Dacia.
Citește și: Bărbat din Valea lungă, amendat pentru comercializarea ilegală de îngrășăminte chimice: Ce amendă a primit
Atât viitorul Duster (3), cât și noul SUV bazat pe conceptul Bigster, sunt dezvoltate pe platforma CMF-B a Renault Group.
Această platformă tehnică reprezintă un element important în strategia industrială a mărcii Dacia. Ea va asigura dezvoltarea unei game largi de vehicule, cu lungimi de la 4,1 metri la 4,6 metri.
Pe această platformă se pot astfel produce vehicule cu tipuri diferite de caroserie: sedan, hatchback și SUV. Ca dimensiuni, e vorba despre autovehicule din segmentele B și C, cu tracțiune 4×2 sau 4×4. Motorizările pot fi termice sau hibride, conforme cu evoluția reglementărilor în domeniu.
Datorită platformei CMF-B, Dacia dispune de agilitatea necesară pentru dezvoltarea noului său plan produs: ce mașini să lanseze în viitor, potrivit 0-100.ro.