duminică, martie 16, 2025
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăActualitateControale ale inspectorilor ITM la firmele din județul Alba. Ce nereguli au...

Controale ale inspectorilor ITM la firmele din județul Alba. Ce nereguli au descoperit

Date:

Știri relevante

spot_imgspot_img

Controale ale inspectorilor ITM la firmele din județul Alba. Iată ce nereguli au descoperit.

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2024, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate și subdeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Controale ale inspectorilor ITM la firmele din județul Alba. Ce nereguli au descoperit

La data prezentei, la nivelul ITM Alba se află în derulare o campanie naționale, dispusă și monitorizată de Inspecția Muncii, și anume:

  1. Campania națională de informare și conștientizare a prevederilor Legii 367/2022 privind dialogul social ,care se derulează în perioada 01.02.2024-31.12.2024.

Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate și subdeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămânal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 22.07.- 26.07.2024, în activitatea de control, sunt redate mai jos.

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate: 25

Număr de salariați ai angajatorilor controlați: 1681

Din care – femei: 689

Număr deficienţe constatate: 39

Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor: 3

– 2 amenzi – 3.500 lei;

– 1 avertisment;

Principalele deficienţe constatate în controale:

  • nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
  • nu au fost eliberate la încetarea activității, adeverințele de vechime;
  • contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • nu au fost achitate salariile, la data stabilită în contractele individuale de muncă;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost inițiată la nivelul unității negocierea colectivă;
  • nu se păstrează la punctele de lucru ale societății, copii ale contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate: 29

Număr deficienţe constatate: 53

Număr de măsuri dispuse: 53

Angajatori sancționați: 9

Nr. sancţiuni aplicate: 15 ;

– 3 amenzi – 9.500 lei;

– 12 avertismente;

Nr. evenimente în curs de cercetare: 3

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
author avatar
Redacția AlbaPress
spot_imgspot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut