sâmbătă, iunie 29, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăEconomieAutoFOTO Autostrada A1 Sibiu-Pitești prinde contur! S-au forat 500 de metri din...

FOTO Autostrada A1 Sibiu-Pitești prinde contur! S-au forat 500 de metri din tunelurile „Daniela” și „Alina”

Date:

Știri relevante

spot_img

Autostrada A1 Sibiu-Pitești prinde contur! Constructorul PORR (Austria) a reușit să foreze 500 de metri din tunelul cu galerie dublă de pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, lungimea tunelului care trece Dealul Momaia fiind de 1350 de metri.

La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele „Daniela” și „Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România.

Autostrada A1 Sibiu-Pitești prinde contur!

„Am fost într-o vizită pe șantierul Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde antreprenorul execută lucrări atât la corpul autostrăzii, cât și la cele două tuneluri paralele. 

Pe acest lot, stadiul lucrărilor este următorul:

  • au fost executați 314 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela);
  • au fost executați 195 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina);
  • tunelul aferent sensului Pitești-Sibiu (Tunel Alina), de câteva zile, nu se mai sapă în piatră, ci într-o zonă cu nisip, în timp ce în tunelul aferent sensului Sibiu-Pitești (Tunel Daniela), continuă săpăturile în stâncă;
  • au fost forați, armați și betonați 17.800 ml din 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă;
  • sunt în curs de finalizare lucrările de realizare a drumurilor tehnologice (99,5%);
  • se execută lucrări de terasamente pe sectorul de nord al proiectului se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot continuă lucrările de umpluturi și stabilizare teren pentru devierea DJ678;
  • se execută lucrări de consolidare a terenului între km 83+580 – km 84+040 și km 90+000 – km 90+090, fiind forați, armați și betonați 36.350 ml piloți din totalul de 80.000 ml;
  • continuă lucrările la instalarea poligonului pentru producerea de elemente prefabricate în șantier;
  • continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră.

Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. 

Citește și: Zeci de autovehicule verificate de polițiști pe autostrada A10, pe sensul Alba Iulia-Sebeș. S-au dat amenzi de peste 20.000 lei

La momentul vizitei, erau pe întregul amplasament al proiectului cca 500 muncitori și 165 utilaje și echipamente de construcții.  

Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (𝑵𝒆𝒘 𝑨𝒖𝒔𝒕𝒓𝒊𝒂𝒏 𝑻𝒖𝒏𝒏𝒆𝒍𝒊𝒏𝒈 𝑴𝒆𝒕𝒉𝒐𝒅), iar lucrările la cele două fire 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗱𝗲𝗷𝗮 𝗶𝗻 𝗮𝘃𝗮𝗻𝘀 față de grafic.  

Tunel A1 – Foto: Facebook

Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați. 

Autostrada Sibiu – Pitești A1 va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. I”, a anunțat un secretar de stat din cadrul Ministerului Transporturilor.

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut