joi, iunie 13, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăLifestyleSănătateFructele și legumele pe care să le mănânci pentru un somn mai...

Fructele și legumele pe care să le mănânci pentru un somn mai bun. Ce spun cercetătorii

Date:

Știri relevante

spot_img

Fructele și legumele sunt esențiale pentru un corp sănătos. Un studiu recent a arătat că un consum redus de fructe și legume influențează negativ somnul. Ce fructe și legume trebuie mâncate pentru a îmbunătăți calitatea somnului?

Un nou studiu a analizat modul în care fructele și legumele influențează durata somnului, conform unui articol al publicației New York Post.

Cercetarea a luat în considerare datele din Studiul național FinHealth 2017, la care au participat 5.043 de adulți cu vârsta de peste 18 ani.

Fructele și legumele pe care să le mănânci pentru un somn mai bun. Ce spun cercetătorii

Acești participanți au oferit informații despre dietele lor, dar au comunicat și obiceiurile lor de somn, acesta din urmă fiind împărțit în trei categorii: scurt, normal și lung.

Studiul a comparat dietele celor cu o durată de somn normală, de aproximativ opt ore, cu dietele celor care dormeau mai puțin de șapte ore pe noapte sau mai mult de nouă ore.

S-a constat faptul că cei cu un somn scurt au consumat cu 37 de grame mai puține fructe și legume pe zi, în timp ce cei cu un somn lung au consumat cu 73 de grame mai puține legume și fructe pe zi.

Citește și: Augusta Timar, pe podium la Olimpiada Națională de Limba Engleză. Eleva Liceului din Ocna Mureș a obținut un punctaj de 93,75

Astfel, atât somnul cu o durată scurtă, cât și cel cu o durată lungă au fost asociate cu un consum mai redus de fructe și legume.

Cu toate acestea, cercetătorii au spus că este nevoie de studii suplimentare pentru a înțelege mecanismele care stau la baza acestor asocieri. 

„Dormitul mai puțin de șapte ore pe noapte sau mai mult de nouă ore pe noapte a fost asociat cu un consum redus de fructe și legume”, a precizat co-autorul studiului, medicul Timo Partonen.

Ce fructe pot îmbunătăți calitatea somnului?

Pe baza constatărilor studiului, oamenii ar trebui să mănânce zilnic mai multe fructe și legume pentru a avea un somn mai bun, a recomandat Partonen, spunând că somnul, dieta și activitatea fizică formează un întreg care influențează mult sănătatea.

Printre fructele și legumele care îmbunătățesc calitatea somnului se numără: cireșele amare, bananele, spanacul, varza și roșiile.

„Fructele și legumele conțin o varietate de nutrienți care pot susține un somn sănătos.

Unele fructe, cum ar fi cireșele amare și bananele, conțin melatonină, un hormon care reglează ciclul somn-veghe”, a declarat dieteticianul Erin Palinski-Wade, pentru Fox News.

Citește și: FOTO O tânără de 26 de ani, grav rănită după ce s-a răsturnat cu motocicleta în Cheile Aiudului. Va fi transportată cu elicopterul la Târgu Mureș

Consumul acestor fructe poate crește nivelul de melatonină din organism, ceea ce va favoriza un debut timpuriu și o calitate mai bună a somnului, potrivit dieteticianului.

Adoptarea unei diete bogate în fructe și legume poate contribui, de asemenea, la creșterea aportului de antioxidanți, a spus ea, ceea ce poate reduce stresul oxidativ și inflamația din organism. 

Verdețurile precum spanacul și varza sunt surse bune de magneziu, un nutrient care poate ajuta, de asemenea, la susținerea somnului, a spus dieteticianul.

„S-a constatat că dietele lipsite de magneziu cresc riscul de insomnie”, a adăugat ea.

Fructele și legumele, precum spanacul și roșiile, conțin, de asemenea, un aminoacid numit triptofan, care este un „precursor al serotoninei”, un neurotransmițător implicat în producerea melatoninei și care ajută la reglarea somnului, potrivit lui Palinski-Wade.

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut