Inițiativa unică a unui ONG din Țara Moților pentru promovarea turismului în Munții Apuseni. Iată cum pot descoperi turiștii noi destinații de călătorie.
Din 04 iulie, turiștii români și străini pot să descopere noi destinații de călătorie în inima Munților Apuseni prin intermediul proiectului „Apuseni Treasure Hunt”, o inovație digitală, ce are la bază un concept interactiv de promovare a turismului din zonă, inițiat de ONG-ul Apuseni Spirit.
Inițiativa unică a unui ONG din Țara Moților pentru promovarea turismului în Munții Apuseni. Cum pot descoperi turiștii noi destinații de călătorie?
Obiectivul acestui proiect inovator promite să aducă în prim-plan frumusețea și bogăția naturală și culturală a regiunii printr-o experiență unică de explorare și descoperire prin intermediul lansării App.Apuseni. Pentru dezvoltarea aplicației, ONG-ul Apuseni Spirit colaborează cu compania de software GlobalLogic, renumită pentru expertiza sa în tehnologie.
App. “Apuseni” vine cu o inovație digitală privind promovarea turismului. Aceasta oferă utilizatorilor o experiență interactivă unică și captivantă, ghidându-i printr-o serie de trasee și provocări tematice, pe măsură ce vizitează zona Munților Apuseni.
O perspectivă nouă în promovarea turismului durabil
Proiectul Apuseni Tresure Hunt are ca obiectiv promovarea turismului durabil și a patrimoniului cultural al Munților Apuseni. Sunt trei direcții esențiale pe care proiectul se concentrează:
- Aplicația Apuseni Powered by GlobalLogic cu acces gratuit pentru revitalizarea turismului local: prin promovarea obiectivelor turistice din zona Munțiilor Apuseni, cu un obiectiv de atragerea a unui număr de 30,000 de vizitatori în zonă, în primul an de lansare.
- O primă ediție de Vânătoare de Comori – Apuseni Treasure Hunt editia I: un concurs cu premii reale, ce va presupune vizitarea punctelor de interes din Apuseni și adunarea cât mai multor puncte în aplicație, pe o perioadă limitată de timp (04 iulie -18 august 2024)
- Conservarea și promovarea patrimoniului cultural: Colaborarea cu meșteșugarii locali pentru păstrarea și valorificarea tradițiilor autentice.
- Educația și conștientizarea ecologică: Activități de educație ecologică, inițiative ce promovează respectul față de natură și importanța protejării mediului.
Radu Stoica, unul dintre inițiatorii proiectului și membru în cadrul ONG Apuseni Spirit, declară:
„Ne-am propus să readucem pe hartă comunitățile locale prin atragerea turiștilor și promovarea valorilor și tradițiilor regiunii, contribuind astfel la dezvoltarea economică și socială a zonei.
Turiștii care vin să descopere Apusenii vor avea totul la îndemână: de la meșteri populari care duc mai departe tainele strămoșești ale dogăritului, opincăritului până la sălbăticia naturii care așteaptă să fie văzută cu gazdele care abia așteaptă să pregătească un lăcaș cald. De la Focul Viu până la plăcintele făcute la Mama Uța sunt peste 1,000 de comori ascunse care abia așteaptă să fie descoperite!”,
Mai mult decât o vizită în Apuseni, un concurs de “comori” cu premii
Concepută sub forma unei vânători de comori, prima ediție a concursului interactiv Apuseni Treasure Hunt se va desfășura în perioada 04 iulie -18 august 2024.
În această lună, participanții vor avea ocazia să exploreze punctele de interes turistic din Apuseni,să rezole ghicitori, să descopere meștegurile, misterele și tradițiile locurilor, să scaneze QR-coduri care pot aduce acumularea de puncte în cadrul aplicației.
Fiecare punct de interes are propriul sau QR cod alocat iar scanarea lui înseamnă un număr de puncte acumulat în aplicație. Toate codurile scanate se adună în contul utilizatorului, iar la finalul perioadei vom avea mai mulți câștigători.
GlobalLogic, motivează implicarea în proiectul Apuseni Tresure Hunt, prin dezvoltarea App. Apuseni.
„Am rezonat cu proiectul de la prima întâlnire pe care am avut-o cu echipa Apuseni Spirit. Energia lor pozitivă a fost de-a dreptul molipsitoare, astfel încât setarea obiectivului de a dezvolta și lansa aplicația nativă pe 2 platforme (iOS și Android), în mai puțin de 3 luni nu mai părea o provocare așa mare.
Suntem mândri să putem contribui la un proiect atât de important pentru turismul din zona Apusenilor. Ne bucurăm că am ajuns la momentul de lansare a aplicației, iar acum urmează etapa de îmbunătățire constantă a acesteia. Așteptăm cu nerăbdare feedback-ul din partea participanților, ca să putem începe să lucrăm la acesta.” – Dragoș Rus, Engineering Director GlobalLogic.