luni, iulie 8, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăActualitateLegea care îi obligă pe operatorii call center să răspundă la apeluri...

Legea care îi obligă pe operatorii call center să răspundă la apeluri în maxim 5 minute: Amenzi de până la 100.000 de lei

Date:

Știri relevante

spot_img

O inițiativă legislativă a fost aprobată astăzi de Senat, care obligă operatorii call center să preia apelurile în maxim 5 minute. În caz contrar, firmele în cadrul cărora activează aceste centre ar putea fi sancționate contravențional cu amenzi cuprinse între 50.000 și 100.000 de lei.

Senatul a adoptat, miercuri, în calitate de prim for sesizat, o iniţiativă legislativă a USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum 5 minute de la momentul efectuării apelului.

Senatorul USR Robert Zob consideră că oamenii sunt îndreptăţiţi să primească informaţiile de care au nevoie rapid, mai ales că cei mai mulţi sună în momente de criză, arată comunicatul de presă al partidului, informează News.ro. 

Citește și: Jandarmii din Alba anunță că sunt 700 de locuri disponibile la școlile de subofițeri. Până când te mai poți înscrie

„Oamenii sună la call-center atunci când s-a întâmplat ceva, când sistemul nu mai funcţionează. Imaginaţi-vă că o persoană căreia i s-a furat ori i s-a clonat cardul bancar sună la bancă şi, în ciuda stresului provocat de incident, trebuie să navigheze zeci de întrebări-filtru şi să aştepte uneori mai bine de jumătate de oră. La fel şi în cazul operatorilor de cablu, internet şi telefonie, când întreruperea funcţionării aparaturii îi lasă pe oameni fără nicio posibilitate de a comunica. Digitalizarea trebuie folosită pentru accelerarea timpului de răspuns şi pentru a oferi rapid informaţii relevante pentru client”, a afirmat Robert Zob.

Proiectul de lege al senatorilor USR Robert Zob, Sergiu Vlad şi Dan Ivan prevede amenzi pentru cei care nu se conformează: de la 50.000 la 100.000 de lei.

În prezent, ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 prevede că „(…) prestatorii vor furniza beneficiarilor, în special, adresa poştală, numărul de fax sau adresa de e-mail şi numărul de telefon la care toţi beneficiarii, inclusiv cei care au reşedinţa sau sediul social într-un alt stat membru, le pot adresa o reclamaţie sau o solicitare de informaţii în legătură cu serviciul prestat”, fără a specifica o marjă de timp în care aceste apeluri pot fi preluate.

Citește și: Vești bune pentru tinerii angajați: Senatul face primul pas spre eliminarea suprataxării contractelor part-time

Senatul este prima cameră sesizată, iniţiativa merge, mai departe, la Camera Deputaţilor, care este for decizional, potrivit Știripesurse.

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut