Mesajul de la „Poșta Română” care te lasă fără bani în cont. Ce trebuie să faci dacă îl primești?
Poşta Română este ţinta unei noi campanii de phishing, prin care persoane, care sunt sau nu clienţi au companiei, primesc SMS-uri pentru a ridica un colet și a accesa un site unde li se cer date personale şi bancare.
Mesajul de la „Poșta Română” care te lasă fără bani în cont. Ce trebuie să faci dacă îl primești
Compania transmite că foloseşte doar canalele oficiale de comunicare, iar eventualele SMS-uri trimise clienţilor anunţă doar de unde pot fi ridicate coletele, ora la care pot fi ridicate și eventuale taxe de achitat, fără a solicita informații sensibile.
Victimele sunt alese la întâmplare: unele sunt clienţi ai Companiei Naţionale Poşta Română, iar alţii nu folosesc serviciile poştale.
Care este modul de operare?
Mesajul respectiv este trimis de pe o adresă de e-mail care nu are nicio legătură cu Poșta Română.
În acest mesaj, oamenilor li se transmite: “Poșta Română: Pachetul dumneavoastră a ajuns la depozit. Am încercat livrarea de două ori, dar nu am reușit din cauza informațiilor incomplete ale adresei. Vă rugăm să confirmați informațiile dvs. sau pachetul va fi returnat. Vă rugăm să trimiteți din nou noua adresă prin următorul link”, apoi li se pune la dispoziție un link care conține cuvântul “posta”.
“După finalizarea actualizării, vom expedia din nou în 24 de ore, Poșta Română“, li se mai spune destinatarilor.

Acest tip de mesaj înșelător a mai fost folosit și anul trecut de către hackeri.
Ce trebuie făcut dacă primiți un mesaj suspect:
►Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam;
►Nu accesați link-ul.
Atenție! Compania Națională Poșta Română comunică cu publicul prin intermediul adreselor oficiale de e-mail:
• suportclienti@ropost.ro
• noreply@posta-romana.ro.