Polițiștii din Cugir se mută „în casă nouă”: A fost efectuată recepția lucrărilor la sediul din oraș.
La data de 20 noiembrie 2024, a fost efectuată recepția la terminarea lucrărilor, aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea și modernizarea Sediului Poliției Orașului Cugir”, cu finanțare din fondurile europene, în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă/Componenta 5 – Valul renovării/Axa 2 – Schema de Granturi pentru eficienţă energetică în clădiri publice/Operaţiunea B.2. – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice, care urmăreşte obiectivele generale ale Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă (MRR), mecanism creat la nivelul Uniunii Europene ca instrument financiar temporar pentru a sprijini redresarea în urma crizei provocate de pandemia de COVID-19.
Polițiștii din Cugir se mută „în casă nouă”: A fost efectuată recepția lucrărilor la sediul din oraș
Proiectul a fost depus de către Ministerul Afacerilor Interne, în calitate de Lider de parteneriat, în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Alba, având calitatea de Partener 2 (Beneficiar).
Contractul de finanțare a fost semnat de către Ministerul Afacerilor Interne, la data de 21 noiembrie 2022, iar, la data de 5 iulie 2023, a fost semnat contractul privind proiectarea și execuția lucrărilor pentru realizarea obiectivului de investiții „Reabilitarea și modernizarea Sediului Poliției Orașului Cugir”, investiție ce beneficiază de finanțare alocată prin Apelul de proiecte gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, finanțat din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, și din fonduri naționale.
Contractul de achiziție publică privind proiectarea și execuția lucrărilor a fost semnat între Inspectoratul de Poliție Județean Alba și Asocierea SC Lincoln Plus SRL – Secret Art SRL, lider de asociere: S.C. LINCOLN PLUS S.R.L.
Valoarea totală a proiectului este de 4.250.759,01 lei, iar valoarea contribuției comunitare este de 1.842.345,09 lei.
Obiectivul proiectului urmărește îndeplinirea standardelor și cerințelor Uniunii Europene, coroborat cu necesitatea mondială de a reduce consumul de energii convenționale, reducerea emisiilor de dioxid de carbon, reducerea cheltuielilor cu utilitățile și, implicit, protejarea mediului înconjurător.
Reabilitarea sediului Poliţiei Oraşului Cugir reprezintă o oportunitate majoră pentru modernizarea durabilă a fondului construit existent. De asemenea, creşterea eficienţei energetice în energia primară poate contribui semnificativ la asigurarea unei performanţe energetice crescute a clădirii, aşa cum cere Directiva 2012/27/UE privind eficienţa energetică.
În cadrul proiectului s-au desfășurat activități de reabilitare energetică aprofundată a clădirii în care funcționează Poliția Orașului Cugir:
- Au fost termoizolați pereții exteriori ai clădiri cu vată bazaltică de 15 cm.
- A fost izolat termic podul cu vată bazaltică de 25 de cm.
- Soclul clădirii a fost izolat cu polistiren extrudat de 10 cm.
- Au fost refăcute integral șarpanta și învelitoarea.
- A fost înlocuit integral sistemul pluvial.
- A fost realizat montajul de tâmplărie exterioară (ferestre și uși), din aluminiu, cu barieră termică.
- Ferestrele de pe fațada sudică au fost prevăzute, la exterior, cu rulouri metalice, reglabile, pentru umbrire. La casele de scară au fost montați voleți pentru admisie aer în partea inferioară și ferestre desfumare.
- Au fost înlocuite, în totalitate, instalația termică, inclusiv radiatoarele, instalațiile sanitare, instalația electrică.
- S-a realizat un sistem de iluminat de siguranță, în vederea evacuării rapide și în siguranță a ocupanților din clădire.
- A fost realizată instalația de iluminat de circulație (emergență), care asigură o autonomie de minimum o oră de la căderea tensiunii de rețea.
- Au fost instalate panouri solare fotovoltaice și recuperatoare de căldură.
- A fost refăcut accesul principal în clădire, pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilități.
- Au fost realizate instalații de curenți slabi pentru deservirea punctelor fixe la serviciile de date, instalație de iluminat de intervenție.
- Au fost montate sisteme inteligente de contorizare urmărire și înregistrare gestionare a consumurilor energetice.
- A fost amplasată o instalație de protecție împotriva descărcărilor atmosferice.
Prin realizarea obiectivului de investiție ,,Reabilitarea și modernizarea Sediului Poliției Orașului Cugir” se urmărește reducerea semnificativă a consumului anual specific de energie finală pentru încălzire cu peste 76,6% kWh/mp an, reducerea consumului de energie primară cu 60,2% kWh/mp/an, reducerea nivelului anual estimat al gazelor cu efect de seră la sfârșitul implementării proiectului la 22,06%.
Execuția lucrărilor în cadrul proiectului ,,Reabilitarea și modernizarea Sediului Poliției Orașului Cugir” s-a realizat cu respectarea principiului ”Do No Significant Harm” (DNSH), astfel cum este prevăzut de art.17 din Regulamentul (UE) 2020/852 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investițiile durabile, astfel făcându-se trecerea la un fond construit rezilient și verde.
Începând cu data de 10 decembrie 2024, Poliția Orașului Cugir își va desfășura activitatea în sediul reabilitat prin fonduri europene, situat pe strada Nicolae Bălcescu, nr 1 A.
De asemenea, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, implementează proiectul ,,Reabilitarea şi modernizarea imobilelor din cadrul Inspectoratului de Poliție județean Alba, pe str. Ion.I.C. Brătianu nr.1 B”, finanțat din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, și din fonduri naționale.
În cazul acestui obiectiv de investiții, lucrările au fost executate în proporție de 47%.
Prin realizarea acestor obiective, respectiv reabilitarea și modernizarea sediului Inspectoratului de Poliție Județean Alba, a sediului Poliției Municipiului Alba Iulia și a sediului Poliției Orașului Cugir, pe lângă atingerea obiectivului de eficientizare energetică, în scopul protejării mediului, se urmărește și asigurarea unor condiții optime de muncă polițiștilor care își desfășoară activitatea în cadrul acestor structuri de poliție.
Inspectoratul de Poliție Județean Alba va continua demersurile pentru identificarea unor noi oportunități în vederea accesării de fonduri europene, cu ajutorul cărora să fie realizate și alte proiecte pentru creșterea calității serviciului polițienesc, îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru polițiști și protejarea mediului.
Acest apel de proiecte este gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei finanţat din fonduri europene prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României şi din fonduri naţionale.
Coordonate de contact beneficiari:
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba
Municipiul Alba Iulia, strada Ion I.C. Bratianu nr. 1B, județul Alba, cod poștal 510118, , tel. 0258/806.161, fax 0258/810.683, e-mail: cabinet@ab.politiaromana.ro