vineri, iulie 5, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăCulturăPrima mașină aerodinamică din lume, creată în România, recent restaurată. Câți ani...

Prima mașină aerodinamică din lume, creată în România, recent restaurată. Câți ani împlinește invenția

Date:

Știri relevante

spot_img

Prima mașină aerodinamică, denumită Automobilul Aerodinamic Persu, a fost restaurată și recondiționată complet. Tot procesul a fost documentat de jurnalistul Radu Guramulta, care a relatat întreaga experiență pe pagina sa de Facebook.

„Ce vedeți aici a fost omologat în anii 1922 și 1923 (în mai multe țări) de către inventatorul român Aurel Persu. Construcția a avut loc în Germania și a avut ca bază tehnică un automobil AGA. Peste care vizionarul domn Persu a așternut toată priceperea dumnealui (cu foarte mult studiu aerodinamic). Este una dintre cele mai mari realizări inginerești românești; și nu cred că este doar opinia mea. Unii dintre dumneavoastră îl știți pentru că, în mod normal, este expus la Muzeul Tehnic din București.

Acum, se cuvine să fac unele precizări. Procesul de restaurare și recondiționare a fost posibil abia după obținerea tuturor aprobărilor legale necesare și s-a desfășurat în condiții stricte (monitorizate de Ministerul Culturii). S-au respectat total planurile originale și toate detaliile tehnice inițiale la care s-a avut acces. Omul căruia i se datorează complet această reușită colosală este Florian Marin. În doar câteva luni a transformat o epavă într-un exponat care zilele acestea stă la loc de cinste în standul României de la Bienala de Arhitectură de la Veneția.

Culoarea este cea originală (dacă vă amintiți de automobilul Persu ca fiind gri este pentru că, din nepricepere și din ignoranță, angajați ai muzeului l-au vopsit în anii ’70 cu vopsea pentru sobe). Jantele sunt cele originale, iar capacele aerodinamice au fost replicate precis. Absolut toate detaliile au fost respectate cu strictețe. Până și numărul de înmatriculare este cel pe care l-a folosit domnul Persu pentru cei aproximativ 120.000 de kilometri pe care vehiculul i-a străbătut (150.000, după unele surse).

Povestea va fi relatată pe larg în catalogul RacingWheels, la toamnă. Întreg procesul a fost documentat cu ajutorul fotografilor Dragos Savu și Bogdan Para.”

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut