luni, octombrie 14, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăActualitateȘefa ONRC, demisă din funcție! Sistemul informatic care a costat 40.000.000 €...

Șefa ONRC, demisă din funcție! Sistemul informatic care a costat 40.000.000 € dădea „rateuri”

Date:

Știri relevante

spot_img

Șefa ONRC, demisă din funcție! Sistemul informatic care a costat 40.000.000 € dădea „rateuri”.

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, anunță demiterea directorului Oficiul Național al Registrului Comerțului, Valentina Burdescu, în urma problemelor semnalate de reprezentanţi ai mediului de afaceri, avocaţi şi contabili cu privire la blocajele din noul portal ONRC, pus în funcţiune în luna iulie în urma unei investiţii de 40 de milioane de euro.

Șefa ONRC, demisă din funcție! Sistemul informatic care a costat 40.000.000 € dădea „rateuri”

Potrivit unui comunicat de presă, Alina Gorghiu, a dispus Corpului de Control al ministrului efectuarea unui control la O.N.R.C, începând cu data de 19.08.2024. Acest demers a fost efectuat în contextul discuțiilor din spațiul public privind anumite sincope în funcționarea noului sistem informatic al O.N.R.C..

„Raportul Corpului de Control a constatat existența unui management defectuos la nivelul conducerii O.N.R.C..

Citește și: Ciclonul islandez care face ravagii în Europa lovește România. Ploi, frig și vijelii în toată țara

Mai exact, decizia punerii în producție a noului sistem la data de 26 iulie 2024, precum și suspendarea activității O.N.R.C. și a oficiilor teritoriale în perioada 16-25 iulie au fost adoptate în mod exclusiv de către directorul general/managerul de proiect Valentina Burdescu, fără consultarea personalului din cadrul O.N.R.C. și din cadrul oficiilor teritoriale.

Precizăm că directorul general al O.N.R.C. a fost desemnat manager de proiect pentru proiectul privind noul sistem al O.N.R.C. în data de 29 octombrie 2018”, se arată în comunicatul citat.

Concluziile raportului Corpului de control arată că deciziile cu privire la modul și momentul implementării noului sistem informatic, precum și testarea insuficientă a aplicației informatice au generat disfuncționalități în activitatea instituției, mai transmite Ministerul.

„În ceea ce privește comunicarea conducerii ONRC cu mediul de afaceri și cetățenii, aceasta a fost profund deficitară”.

Având în vedere concluziile raportului Corpului de Control, ministra Justiției a dispus, joi, revocarea directorului general al O.N.R.C., Valentina Burdescu. Totodată, ministra Justiției a dispus numirea doamnei Luiza Mardare în funcția de director general al O.N.R.C.. „Este o persoană cu experiența unei funcții de conducere, fiind director al ORCT Constanța, familiarizată cu noul sistem implementat. Are o viziune amplă asupra organizării interne a instituției”, se arată în comunicat.

Mii de firme au fost blocate de noul sistem informatic, care a costat 40 de milioane de euro, iar întregul mediu de afaceri a reclamat imposibilitatea de a opera modificări.

Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de ore. Investiția a costat în total 187 de milioane de lei, adică 40 de milioane de euro.

Portalul nu era, însă, accesibil nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau care avea nevoie de un nou card. În timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor.

„Sunt probleme cu portalul ONRC,mai ales în ceea ce privește înregistrarea cererilor, care înainte funcționa (prin vechiul portal ONRC, n.r.). În prezent, nu funcționează sau, dacă funcționează, funcționează cu întârzieri sau pauze de refacere a cererii, te scoate din cerere, din portal.

Sunt niște probleme tehnice destul de importante, ceea ce înseamnă că nici nu ți se poate înregistra dosarul, nici nu se poate soluționa. O problemă tehnică întâlnită în ultima perioadă este că eliberarea documentelor nu se mai face de pe o zi pe alta.

Citește și: Escrocheria care te lasă printr-un apel fără niciun ban în cont. Poate avea chiar vocea mamei

Dacă astăzi îți este admis dosarul, în mod normal ar trebui să primești mâine documentele, dar nu le vei primi.

Vei observa în portal că termenul de eliberare este indicat ca fiind mâine dar poți primi cererea peste câteva zile sau chiar o săptămână, două”, declara avocatul Cristian Bărcan, fondator al companiei RegNet, cu experiență în crearea a peste 10.000 de firme pentru diferiți antreprenori, potrivit StartUpCafe.ro.

URMĂREȘTE-NE ȘI PE GOOGLE NEWS

author avatar
Redacția AlbaPress
spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut