vineri, decembrie 6, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăActualitateUn bărbat a sunat de 31.000 de ori anul trecut la 112....

Un bărbat a sunat de 31.000 de ori anul trecut la 112. Nu avea nicio urgență și înjura operatorii

Date:

Știri relevante

spot_imgspot_img

Un bărbat a sunat de 31.000 de ori anul trecut la 112. Nu avea nicio urgență și înjura operatorii.

Peste 10.000.000 de apeluri sunt preluate în fiecare an de serviciul 112. Aproape jumătate dintre ele nu reprezintă urgențe.

Deși amenzile sunt mari, românii continuă să apeleze abuziv serviciul de urgență. Un cetățean din Argeș a sunat de 31.000 de ori într-un singur an.

Un bărbat a sunat de 31.000 de ori anul trecut la 112. Nu avea nicio urgență și înjura operatorii

De 20 de ani 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Numai că românii nu sună de fiecare dată pentru urgențe. Este și cazul unui cetățean din județul Argeș care a sunat de aproape 31.000 de ori la 112.

Potrivit unei informări STS, și în 2023 apelanții abuzivi au îngreunat activitatea operatorilor și au generat un trafic inutil în centrele de preluare a apelurilor 112.

De exemplu, un cetăţean din judeţul Argeş a apelat la 112, fără a avea o urgenţă, de aproape 31.000 de ori în decursul unui singur an, folosind mai multe numere de telefon. Acesta era agresiv și înjura operatorii.

Citește și: Incendiu la o anexă gospodărească, în Secășel! Intervin pompierii

“Apelurile au presupus un timp de procesare de peste 500.000 de secunde, adică aproape 5 zile de convorbiri continue”, a precizat STS, care a subliniat că este esenţial ca populaţia să conştientizeze că orice apel la 112 care nu este o urgenţă înseamnă secunde preţioase care se pierd în defavoarea tratării unor urgenţe reale, adică pentru a asigura imediat sprijinul pentru cei aflaţi în nevoie.

Un grad ridicat de utilizare corectă a serviciului de urgenţă, raportat la totalul apelurilor preluate la 112, se înregistrează în regiunea Bucureşti – Ilfov, a menţionat sursa citată.

Judeţul Gorj înregistrează cel mai ridicat procent de apeluri care nu reprezintă o urgenţă, 66,79% din totalul apelurilor primite, fiind urmat de judeţul Covasna cu 63,40% şi de judeţul Argeş cu 59,50%.

300 de milioane de apeluri în 20 de ani la 112

De 20 de ani 112 este numărul unic pentru urgențe din România, timp în care au fost preluate peste 300 de milioane de apeluri de către operatorii Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS).

Operaționalizat în 2004, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) s-a dovedit o modalitate simplă, eficientă și rapidă pentru alertarea serviciilor de urgență.

Acum două decenii, 112 a înlocuit numerele 955, 961 și 981 la care puteau fi apelate în mod individual agențiile specializate de intervenție, contribuind la gestionarea eficientă, coordonată și colaborativă a situațiilor de pericol din întreaga țară și la salvarea de vieți.

Citește și: Cine sunt românii care pot ieși mai repede la pensie fără să fie penalizați? Care sunt condițiile?

Dacă în anul 2004, peste 90% dintre apeluri nu erau urgențe, astăzi procentul a scăzut sub 50%. Sistemul 112 a țintit permanent noile tehnologii, standarde și practici tehnico-operaționale care ajută la salvarea de vieți, inclusiv utilizând metode avansate de localizare și devenind, astfel, un model de bună practică pentru serviciile de urgență din alte state europene.

În anul 2023, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe. Diferența de 46,18% au fost apeluri care nu au necesitat intervenția agențiilor: Ambulanță, Poliție, ISU-SMURD, Jandarmerie sau Salvamont.

2023: apeluri total – 10.489.979 dintre care urgențe: 53,82%,  non-urgențe: 46,18%

2022: apeluri total – 10.248.377 dintre care urgențe: 57,82%  non-urgențe: 42,18%

2021: apeluri total – 10.337.426 dintre care urgențe: 59,27%  non-urgențe: 40,73%

Cele mai multe dintre cazurile de urgență de competența Serviciului 112, recepționate în cele 12 luni ale anului trecut, au fost transferate către Ambulanță.

Distribuția, care include și celelalte agenții de intervenție implicate în gestionarea acestor cazuri, este următoarea:

  • Ambulanță: 49,29%
  • Poliție: 24,01%
  • ISU-SMURD:  18,76%
  • Jandarmerie::  5,85%
  • alte agenții:  2,10%

Sunt multiple situațiile în care, pentru gestionarea unui caz, este necesară intervenția, în colaborare, a mai multor agenții.

Cele mai complexe evenimente din 2023, din perspectiva operatorilor STS, au fost urgențele care au necesitat mobilizări importante de resurse pentru intervenție, precum explozii, incendii de amploare și fenomene meteo extreme, care au generat sute de apeluri în câteva minute.

Astfel de cazuri presupun măsuri graduale, dar rapide, eficiente și coordonate de suplimentare a operatorilor 112 la nivel local, regional și național.

Pe 11 februarie, în fiecare an, marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, număr unic pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene la care sună cei care au nevoie de ajutorul agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, Pompieri, SMURD, Poliție, Jandarmerie.

În România, același număr este apelat și pentru Salvamont, mai transmite STS într-un comunicat de presă.

author avatar
Redacția AlbaPress
spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut