luni, iulie 8, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăActualitateFOTO Căminele de bătrâni din Alba, controlate „la sânge”. Inspectorii au descoperit...

FOTO Căminele de bătrâni din Alba, controlate „la sânge”. Inspectorii au descoperit condiții inumane

Date:

Știri relevante

spot_img

Inspectorii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor au efectuat, săptămâna trecută, controale în căminele de bătrâni și centrelor destinate copiilor din județul Alba.

Pentru neregulile constate, inspectorii OPC Alba au aplicat amenzi de peste 260.000 lei și aproape 100 de avertismente.

În perioada 10.07.2023-14.07.2023, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Alba a desfășurat, pe raza județului, o serie de acțiuni de verificare a respectării prevederilor legale în domeniu, în centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, în cele destinate persoanelor adulte cu dizabilități sau copiilor și la prestatori de alte tipuri de servicii sociale.

Campania, dispusă de Prim-ministrul României și coordonată de Prefectura Județului Alba, a fost parte a unei tematici de control naționale. În această perioadă, au fost verificați 91 de prestatori de servicii sociale din domeniul public și privat.

Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Alba au aplicat următoarele sancțiuni și măsuri complementare:

– 27 amenzi contravenționale în valoare de peste 260.000 lei;

– 98 avertismente;

– oprirea definitivă de la utilizare a unor produse dovedite a fi neconforme în valoare de circa 8.000 lei;

– oprirea temporară a prestării serviciilor în spațiul de pregătire și servire a mesei, care prezenta abateri de la legislația în vigoare până la remedierea deficiențelor constatate, pentru 2 prestatori de servicii sociale.

Dintre cele mai frecvente abateri constatate, menționăm:

  • nerespectarea prevederilor legale privind informarea consumatorilor (lipsa afişării zilnice, la loc vizibil, a listei meniu cu preparatele care vor fi servite în ziua curentă, lipsa informării cu privire la ingredientele care provoacă alergii sau intoleranță, lipsa afișării substanțelor alergene conținute de preparatele culinare și a celor care provin din produse congelate, lipsa informării referitoare la cantitatea netă/produs în cadrul listei meniu;
  • lipsa avizierului cu tarife, lipsa orarului de vizite, lipsa programului de masă, lipsa programului de activități);
  • deficiențe privind starea dotărilor spaţiilor pentru prepararea mâncărurilor (folosirea unor instalaţii frigorifice, utilaje neigienizate, deteriorate și a unor ustensile neprofesionale de bucătărie);
  • abateri privind starea dotărilor saloanelor de servire (folosirea unor echipamente neigenizate, a unei vesele neconforme, din plastic, a unor tacâmuri uzate/necorespunzătoare, lipsa igienizării spațiilor de depozitare a accesoriilor necesare servirii);
  • abateri privind calitatea alimentelor (materii prime, semifabricate şi produse finite) – lipsa încadrării în data durabilității minimale, respectiv, în data limită de consum (prestarea serviciilor se face folosind materii prime cu termenul de valabilitate depășit sau fără elemente de identificare);
  • abateri privind dotarea spaţiilor pentru depozitarea alimentelor (folosirea unor agregate frigorifice și echipamente neigienizate, cu elemente fisurate/rupte);
  • nerespectarea condiţiilor de depozitare ale alimentelor (modificarea stării termice a produselor din carne, din refrigerat în congelat; nerespectarea temperaturilor recomandate de păstrare, în cazul alimentelor);
  • lipsa verificării metrologice la balanțele de verificare utilizate sau chiar lipsa balanțelor de verificare omologate;
  • restarea unor servicii sociale cu carențe în asigurarea condițiilor igenico-sanitare și de siguranță din spațiile de cazare: existența unor zone de exfoliere a vopselei de pe pereții/plafoanele spațiilor de cazare, a unor zone cu porțiuni de gresie desprinsă/lipsă, pereți deteriorați, cu fisuri, zone cu tencuială desprinsă, cu igrasie, infiltrații în pereți, geamuri crăpate, pardoseală murdară, grupuri sanitare neigenizate, lipsa securizării instalaţiilor electrice – priză lipită cu bandă adezivă; lipsa lenjeriei de pat, igienizarea precară a lenjeriilor de pat şi a altor materiale şi echipamente textile – unele dintre acestea sunt neadecvate şi păstrate în stare necorespunzătoare (murdare); mobilier deteriorat, calorifere cu urme de rugină; lipsa unor plase de protecție împotriva insectelor, lipsa dezinsecției sau chiar a contractului pentru servicii de dezinsecție – folosirea benzilor adezive pentru insecte.

„Nu tolerăm nici un fel de deficiență, cu atât mai mult în situații ca acestea, când viața sau sănătatea consumatorilor este pusă în pericol, iar cei care primesc aceste servicii se află într-o stare vulnerabilă, neputând reacționa.

Supraveghem permanent prestarea serviciilor și comercializarea de produse alimentare către consumatori, pentru a ne asigura că operatorii economici le respectă drepturile și, implicit, legea. Acțiunile de verificare în acest domeniu de activitate vor continua și în următoarea perioadă”, a precizat Emil Nistor, comisar șef adjunct CJPC Alba.

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut