duminică, iulie 7, 2024
Pentru publicitate ne puteți suna la 0770552586 sau scrie la adresa contact@albapress.ro
AcasăEconomieAutoAutostrada Unirii, ţinută pe dreapta: Cinci ani pe hârtii oficiale şi niciun...

Autostrada Unirii, ţinută pe dreapta: Cinci ani pe hârtii oficiale şi niciun metru de asfalt

Date:

Știri relevante

spot_img

Încă un an încheiat, al cincilea de când Autostrada Unirii are şi o lege a ei, dar încă nu se lucrează nicăieri pe traseul celor 311 km de la Prut până la Târgu Mureş.

A8 este „salvată” totuşi de lotul Mirceşti-Paşcani al „surorii” A7, aflat deja în şantier şi care se termină în traseul Autostrăzii Unirii. Acea intersecţie de la sud de Paşcani va fi primul fragment de A8 finalizat.

Ceilalţi 310 km din A8 sunt în diverse stadii: de la proiectare, între Prut şi Moţca, până la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, pentru Moţca-Tg. Neamţ.

Autostrada Unirii, ţinută pe dreapta: Cinci ani pe hârtii oficiale şi niciun metru de asfalt

De fapt, există un punct pe acest traseu unde s-a făcut ceva până acum: intersecţia complicată – turbionul, cum a început să i se spună – a viitoarei A8 cu actuala A7. 

Autostrada Moldovei este deja în lucru pe toată lungimea ei iar ultimul lot, Mirceşti-Paşcani, pentru care autorizaţia de construcţie a fost emisă la începutul acestui an, se termină pentru moment în această intersecţie.

Citește și: VIDEO Cum arată autostrada A3 pe care poți circula de la Alba Iulia la Târgu Mureș

A7 va continua spre Suceava şi Siret, tronsoane care sunt încă în faza realizării documentaţiei.

Între timp, ieri, guvernul a emis hotărârea care dă undă verde procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, alături de cele din proprietatea publică a statului, respectiv a unităţilor administrativ-teritoriale aflate pe coridorul A7 Mirceşti-Paşcani.

Autostrada Unirii, ţinută pe dreapta până trec alte proiecte în faţă

În aceeaşi şedinţă, a fost adoptată şi hotărârea similară pentru drumul expres Oradea-Arad, care a depăşit în viteză sectorul montan al A8, blocat strategic în comisii, apoi la Ministerul Finanţelor, ba chiar şi la Monitorul Oficial – căruia i-au trebuit 9 zile ca să publice hotărârea privind indicatorii tehnico-economici, pe baza căreia se poate lansa licitaţia pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie.

De remarcat că, în vreme ce proiectul drumului Bihor-Arad a trecut în viteză de tronsonul montan al A8, Autostrada Litoralului, un segment de 30 km care va lega centura Constanţei de staţiunile Neptun, Olimp etc. şi care a trecut rapid prin comisiile guvernamentale, a ajuns şi ea în etapa adoptării hotărârii de guvern şi are şanse să intre în licitaţie înaintea A8.

Citește și: Se circulă în condiții de iarnă pe Autostrada A1: Ninge viscolit, cu depunere de zăpadă pe carosabil

Cum principiul obţinerii finanţării este „primul proiect venit, primul servit”, rămâne de văzut dacă cei 159 km de traseu montan din A8 vor mai prinde ceva din banii Programului european de Transport.

spot_img

Ultimele știri

spot_img
spot_imgspot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Sari la conținut